Over ons

De PG Tweestromenland is op 1 januari 2013 ontstaan toen de Protestantse Gemeentes i.w. Heenvliet, Geervliet en Zwartewaal/Abbenbroek fuseerden.

Onze gemeente is gesitueert op Voorne-Putten, tussen Brielle en Spijkenisse. Ze omvat 4 "plattelandsdorpen". Abbenbroek, Geervliet en Heenvliet behoorden tot 31 december '14 tot de burgerlijke gemeente Bernisse, Per 1 januari '15 is dat de burgerlijke gemeente Nissewaard. In die gemeente gingen de voormalige gemeenten Bernisse en Spijkenisse op. Zwartewaal behoort tot de burgerlijke gemeente Voorne aan Zee

Vroeger vonden de bewoners van de dorpen hun werk in de landbouw. Met de opkomst van de industrie in het Botlek- en Europoortgebied verschoof dat naar de industrie. In die tijd breidden de dorpen zich ook sterk uit omdat mensen die daar kwamen werken in één van de dorpen gingen wonen.

In die omgeving probeert de PG Tweestromenland aanwezig te zijn. Het beleidsplan hierover:
Onze gemeente wil een open en gastvrije gemeente zijn, waar iedereen een plaats kan vinden en waar elkaars mening gerespecteerd wordt en onderdak biedt aan mensen met verschillende geloofsachtergronden. We willen vanuit de dorpsverbondenheid omzien naar iedereen die de HEER op ons pad brengt.

Vanuit deze gedachtengang, willen wij binnen onze gemeente ook een warm welkom bieden aan LHBT+-ers.
Daarom heeft de Kerk "Tweestromenland" zich aangemeld bij het platform "Wij de Kerk"

Voor meer informatie, zie de website van Wij de Kerk.

Hoewel de gemeente over het algemeen midden-orthodox te noemen is is er ook voldoende ruimte voor meer vrijzinnige kerkgangers. Binnen de gemeente is er ook een oecumenische samenwerking.

Dienst vanuit de kerk van Heenvliet

zo 24 mrt 2024 om 10.00 Er is kinderkerk

Opvragen uitgebreide orde van dienst

Een uitgebreide digitale liturgie kunt u opvragen via webmaster@pgtweestromenland.nl.

Klik hier voor de aankomende kerkdiensten.

Live meekijken

Onze diensten zijn live te volgen en
terug te kijken via Kerkdienstgemist.

Website laatst bijgewerkt: 18-3-2024

Volg deze link om als kerkeraadslid of medewerker,
in te loggen op de webmail van onze gemeente.

Klik hier voor
onze privacy-